Neviete sa rozhodnúť, ktorý typ reklamy je pre vás ten pravý? Ideálne je oba nástroje prepájať, no niekedy sa hodí viacej Facebook a niekedy zase Google AdWords. Prečítajte si jednoduché zhrnutie, kedy, čo, ako a komu sa oplatí reklama na Facebooku alebo v AdWords.
Jednoduchosť Facebooku
Prvá a neodškriepiteľná výhoda Facebooku, je úplne jednoduchá. Pri propagácii cez Facebook nepotrebujete mať vlastnú webstránku. Môžete začať robiť biznis doslova od nuly a hneď. Je to veľké plus, ak sa rozhodnete skúsiť podnikať, nemáte ešte dostatok financií na kvalitnú webstránku a nie ste si istí, či vám to výjde. Facebook je teda taký odrazový mostík vo svete online marketingu. Samozrejme, ak ste už ostrieľaný hráč v podnikateľských vodách, Facebook vám pomôže v ešte väčšom merítku, ale o tom potom.
Najpoužívanejšia sociálna sieť
Ďalšou výhodou propagovania na Facebooku je jeho pôvodný význam, ako sociálnej siete. Priamo komunikujete so svojimi potenciálnymi zákazníkmi, viete si vyhodnotiť ich správanie, máte doslova okamžitý feedback na vaše služby či produkty. Viete, keď sú vaši terajší alebo budúci klienti spokojní, či práve naopak. Riešite vzniknuté situácie priamo, bez odkladu. Máte teda blízko ku zákazníkom a oni ku vám. Či už cielene alebo nie, interakciou si budujete vlastnú značku tzv. branding.
Branding - vytvorte svojej značke meno
Facebook teda vieme veľmi dobre využiť, pomocou dobrej stratégie, na úmyselné budovanie značky. Branding sa hodí pre každého, či už ponúkate služby alebo konkrétne produkty. Ak si vás ľudia zapamätajú, máte hneď prvú výhodu oproti konkurencii. Vytvorí sa komunikačný plán, ktorý zahŕňa pravidelné prispievanie príspevkov na vašej Facebook stránke a ich následná propagácia. Môžete si ho vytvoriť sami, ak máte po ruke grafika, copywritera a PPC špecialistu, ideálne v jednej osobe, alebo môžete jeho tvorbu zveriť do rúk odborníkov, napr. nám. ;)
Služby alebo e-shop
Komunikačný plán sa teda môže vytvoriť podľa cieľu, ktorý chcete dosiahnuť. Prvá možnosť bol už vyššie spomínaný brading. Ak ale máte napr. e-shop, môžete zvoliť stratégiu príspevkov v duchu propagovania rôznych akciových alebo sezónnych produktov. Pritiahnete si tak vďaka Facebooku potenciálnych zákazníkov na váš e-shop. Akcie a podobné zvýhodnené ponuky, či pripomenutie sviatkov, sa dajú veľmi pekne využiť aj pri propagácii služieb. V konečnom dôsledku v oboch prípadoch niečo predávate a vašim cieľom je, aby si zákazník od vás produkt kúpil alebo zaplatil službu. To, s najvyššou pravdepodobnosťou dosiahnete, ak ho dostanete niekam, kde má priamo možnosť zakúpiť si požadovaný dopyt. Nasmerujte teda potenciálnych zákazníkov na váš web pomocou propagácie na Facebooku, tam totiž trávia drvivú väčšinu času.
Lajky - relevantná cieľová skupina
Na Facebooku si viete vytvoriť vlastnú základňu konkrétnych a reálnych zákazníkov. Vaši fanúšikovia vás sledujú z vlastnej vôle a teda viete, že spadajú do vašej cieľovej skupiny. Teda logicky, čím viac fanúšikov, tým relevantnejšia skupina potenciálnych zákazníkov.
Videá
Je dokázané, že človek v drvivej väčšine reaguje na príspevky, v ktorých je obrázok, ako na čistý text. Sami si uvedomujete, že vás skôr zaujme zaujímavý, vtipný alebo šokujúci obrázok, teda vizuál. Preto je logické, že ešte vyššiu efektivitu má, ak do príspevku vložíte video. Také dobré promo vo výstižnom a krátkom videu je veľmi dobrým marketingovým ťahom. Výhodou Facebooku je, že videá na počítači sa sami spustia, teda máte vyššiu pravdepodobnosť, že v prvých pár sekundách zaujmete natoľko, aby si človek pozrel, čo mu ponúkate. Okrem toho, že vďaka spojeniu audia a vizuálu dokážete povedať častokrát viac, ako iba obrázkom či textom, je propagovanie videí na Facebooku aj cenovo veľmi výhodné. Podľa môjho osobného názoru, a z odpozorovaných reálnych výsledkov, si dovolím tvrdiť, že dokonca produktívnejšie a lacnejšie, ako cez Youtube (teda Google AdWords).
Mám novinku na trhu
Vytvorili ste produkt, myšlienku, službu, procedúru, hocičo, čo pred vami doteraz ešte nikto neponúkal? Povedzte o tom ľuďom, ktorých vaša novinka môže zaujať. Ak ide produkt, ktorý nikto nepozná, lebo doteraz na trhu nič podobné nebolo, ľudia si ho jednoducho nevyhľadajú, lebo nevedia, že ho majú hľadať. V skratke, nebudete mať dopyt po niečom, o čom nikto nevie, že existuje. Teda nie je vhodné v tomto prípade použiť na propagáciu Google AdWords, nakoľko si ľudia nevyhľadajú výrazy, ktoré nepoznajú.
Aby sme to uzavreli
Facebook sa hodí pre každého, kto je ochotní platiť si reklamu. Je ideálne, ak prepájate propagáciu na Facebooku a Google. Google čisto predáva a Facebook aj predáva aj komunikuje. Čo sa týka ceny, výjde vás lacnejšie Facebook ako Google AdWords reklama v prípade, ak propagujete videá. Na Facebooku vám stačí aj menej, na to aby ste mal celkovo nejaký výkon a samozrejme, nepotrebujete mať webstránku.
P.S.
Ľudia sú na Facebooku stále, to je jeho obrovskou výhodou. Dokážete ich zastihnúť kdekoľvek a kedykoľvek. Prečo túto výhodu nevyužiť vo svoj prospech, no nie?
Ak ste sa v tomto článku našli, alebo som vás presvedčila a famóznosti Facebooku, pokojne nám napíšte a my vám poradíme alebo rovno vypracujeme cenovú ponuku. V druhom pokračovaní článku sa pozrieme na výhody Google AdWords.
Veronika Liďáková
Social media manager/PPC specialist
Zavrieť clánok